Τα παπαγαλάκια δουλεύουν σκληρά για το καναβούρι τους

dimosiografoi-etoimoi-gia-ola-1

Σε λίγη ώρα οι πάντες θα στρωθούμε στον καναπέ για να παρακολουθήσουμε τα αποτελέσματα των εκλογών. Οι οικοδεσπότες μας Τρέμη, Πρετεντέρης, Παπαδάκης, Χούκλη, κύριος Μπάμπης, Προτοσάλτε κτλ θα μας παρουσιάσουν έγκυρα και έγκαιρα τα αποτελέσματα, τους πολιτικούς και τις απόψεις τους.

Αυτό που δεν πρόκειται με τίποτα να μας παρουσιάσουν τα κανάλια είναι την άποψη τους  σχετικά με την καταβολή των φόρων που τους αναλογούν καθώς και τα αποτελέσματα της άποψης αυτής στα δημόσια έσοδα. Γιατί απλά η άποψη τους είναι «Δεν πληρώνω φόρους. Πληρώνω Τρέμη, Πρετεντέρη, Παπαδάκη, Χούκλη, κύριο Μπάμπη, Προτοσάλτε και άλλα παπαγαλάκια για να μην πληρώνων φόρους. Παλιά πληρώνανε και τον Θεοδωράκη αλλά τώρα θα τον πληρώνει ο Ελληνικός λαός για να αναλάβει την αρχηγία των παπαγάλων. (Αυτό ονομάζεται μαγκιά του κυρίου Μπόμπολα. Πληρώνει άλλος τον υπάλληλο σου.)

Υπάρχει ένας «ειδικός φόρος στις διαφημίσεις που προβάλλονται στην τηλεόραση». Ψηφίστηκε στις 6 Μαΐου 2010 και «ορίζεται σε ποσοστό 20% επί της αξίας της διαφήμισης». Σύμφωνα με τον νόμο, τα ΜΜΕ θα (έπρεπε να) εισπράττουν το συγκεκριμένο 20% από τους διαφημιζόμενους και θα (έπρεπε να) το αποδίδουν στις αρμόδιες ΔΟΥ, μέχρι τις 20 του επόμενου μηνός. Στις 20 Φεβρουαρίου τα έσοδα του Ιανουαρίου, στις 20 Μαρτίου του Φεβρουαρίου κ.ο.κ.

Ο νόμος μπήκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2010. Από τότε όμως άρχισε το πανηγύρι, με το Δημόσιο να μην εισπράττει δεκάρα τσακιστή. Πήρε καταρχάς παράταση μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2011. Και με συνεχείς παρατάσεις έφτασε έως το 2015. Το κράτος αρνούνταν να εισπράξει με αστείες δικαιολογίες του τύπου, «τα ΜΜΕ βρίσκονται σε δύσκολη φάση, μην τα φορτώσουμε με επιπλέον οικονομικά βάρη». Λες και οι υπόλοιποι φορολογούμενοι έχουν καλύτερες δυνατότητες.

Για φέτος η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Αικατερίνη Σαββαΐδου, τον μεταθέτει για τις 20 Ιανουαρίου 2016 αλλάζοντας την διαδικασία απόδοση του φόρου. Η εγκύκλιος έφτασε στο Εθνικό Τυπογραφείο, 80 ώρες πριν τις εκλογές και πήρε ΦΕΚ (ΠΟΛ 1271/23−12−2013 ΦΕΚ Β΄3364). Η νέα διαδικασία είναι η εξής: «Η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 20ή Ιανουαρίου για τα έσοδα που πραγματοποιούν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου έτους» (σ.σ.: είναι και κακογραμμένο, ίσως από βιασύνη).

Με απλά ελληνικά, τα τηλεοπτικά ΜΜΕ θα αρχίσουν να μαζεύουν κάθε μήνα το 20% από τους διαφημιζόμενους προκειμένου να το αποδώσουν όλο μαζί του… χρόνου, στις 20 Ιανουαρίου. Για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε ιδού και κάποιοι αριθμοί: Η διαφημιστική δαπάνη, τα έσοδα δηλαδή από τις διαφημίσεις που μετέδωσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί το 2014, έκλεισε συνολικά στα 644,45 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις καταγραφές της Μedia Services. Πρόκειται για ένα μικτό ποσό καθώς δεν έχουν αφαιρεθεί εκπτώσεις, μπόνους, ανταποδοτικές διαφημίσεις κ.ά. Αν λοιπόν υπολογίσουμε πως από τα περίπου 650 εκατ. ευρώ τα καθαρά έσοδα των καναλιών είναι σχεδόν το 40% με 45%, τότε η εφαρμογή του ειδικού φόρου (20%) θα μπορούσε να αποδώσει στον κρατικό προϋπολογισμό 52 με 60 εκατ. ευρώ ετησίως. Πολλαπλασιάστε τώρα τα παραπάνω εκατομμύρια με το 5 (από το 2010 μέχρι σήμερα) και ιδού 250 με 300 εκατομμύρια ευρώ που δεν εισπράχτηκαν από το δημόσιο. Αλλά η κυβέρνηση δεν τα θέλει, δεν είναι δα και «χαράτσι Βενιζέλου» ώστε να μπει με τη ΔΕΗ. Σε πόσες καθαρίστριες αντιστοιχούν αυτά τα λεφτά;

Με αυτό τον τρόπο, πρώτον, ενισχύεται η ρευστότητα των καναλιών μια και θα εισπράττουν κανονικά αλλά δεν θα αποδίδουν και, δεύτερον, προκαλείται εσκεμμένη μείωση των εσόδων του κράτους από φορολογικές πηγές. Αντί να εισπράξει άμεσα χρήματα το Δημόσιο, τα προσφέρει για ένα ολόκληρο έτος στους καναλάρχες-εργολάβους της διαπλοκής. Τους χρηματοδοτεί, δηλαδή, άτοκα! Ενώ, ταυτόχρονα, φορολογεί τους διαφημιζόμενους με 20% προσθέτοντας ένα ακόμη πρόβλημα στη χειμαζόμενη διαφημιστική αγορά. Επίσης, διογκώνει τη μεγάλη δεξαμενή των χρεών που ήδη έχουν τα κανάλια και είναι άγνωστο αν θα αποπληρώσουν ποτέ.

Έτσι γίνονται οι σωστές δουλειές. Σχετική αναφορά έκανε και ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του χθες στην Πάτρα: «Η αναβολή για τέταρτη φορά του φόρου 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις είναι η μόνη μνημονιακή διάταξη που από το 2010 δεν έχει εφαρμοστεί». Άσχετα αν αυτή την δήλωση δεν την είδατε σε κανέναν κανάλι.

Το παραπάνω κείμενο ουσιαστικά είναι αντιγραφή από το άρθρο του Δημήτρη Κανελλόπουλου στην εφημερίδα των συντακτών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ- ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ

Advertisements
This entry was posted in Πολιτική. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s